Sorry this is a Bing translation of a German Motorsport Magazine site's article about post war Avus- there was no photo just this article which clearly seems to refer to the car, described as BMW eigenbau.
It's an 1100 sports car self-construction of Kurt Baum (Grove Spitz) on VW, probably KdF-Wagen, used from 1951 at the latest under Heller to have enjoyed the BMW Enblem car bow for corresponding cylinder heads. Lighter has the car as too heavy in memory: a training accident left unscathed. Brighter, the first three rows of seats in a grandstand cashed at the Sachsenring where luckily nobody was sitting! in 1952 the car when the Wismut received a new body. The technology and thus the driving characteristics have not changed. With a much later the Alfasud engine, a BMW front suspension and shock absorbers from the Wartburg 353 back the vehicle exists until today
This is the original in German - is the word Hainspitz significant -I assume it is an area in Germany.?
Das soll ein 1100er Sportwagen-Eigenbau von Kurt Baum (Hainspitz) auf VW, vermutlich KdF-Wagen, sein, eingesetzt ab 1951. Spätestens unter Heller soll das BMW-Enblem am Fahrzeugbug auch für entsprechende Zylinderköpfe gestanden haben. Heller hat den Wagen als zu hecklastig in Erinnerung: ein Trainingsunfall ging glimpflich ab. Heller räumte auf dem Sachsenring die ersten drei Sitzreihen einer Tribüne ab, auf denen glücklicherweise niemand saß! 1952 erhielt der Wagen bei der Wismut eine neue Karosserie. Die Technik und damit die Fahreigenschaften wurden nicht geändert. Mit einem sehr viel später eingesetzten Alfasud-Motor, einer BMW-Vorderachse und Federbeinen aus dem Wartburg 353 hinten exisitiert das Fahrzeug bis heute.
This is it entered at Avus 1952
Sportwagen bis 1.500-ccm
9 Starter
1. (27) Arthur Rosenhammer / DAMW
2. (29) 'Helm' Glöckler / Porsche
3. (34) Kurt Baum / Hainspitz-BMW Eigenbau
(28) Kurt Straubel / DAMW (Streamliner) (Ausfall; Runde 6)
(23) Hans Fischhaber / Lancia Eigenbau
(26) 'Max' Wetzig / BMW Eigenbau
Rolf Kühn / ?