Michael G.W. Metternich had written it's a D'Yrsan tricycle from 1930 with four-stroke four-cylinder engine and tubular steel frame.
But it is only the following handwritten note to the images available and the actual source I have not yet found.
"d'Yrsan-Wagen um 1930 - Die Karosserie ist dem leichten Fahrzeug angepasst und die rennförmige Aufmachung verleiht dem Fahrzeug ein schnittiges Aussehen.
Drei Modelle wurden gebaut, bei denen nur der Motor und die Karosserie verschieden sind. Die der Motoren hatten 904 ccm (mit stehenden Ventilen), sowie 972 ccm und 1089 ccm (mit hängenden Ventilen). Die entsprechenden Höchst- Geschwindigkeiten betrugen 90 km/h, 120km/h und 130km/h. Der ganze Motorblock lässt sich mit wenigen Handgriffen aus dem Fahrgestell entfernen."
But the information is always very well researched and the sources are mostly in the archive.
Alone the tricycle archive from Michael G.W. Metternich contains tens thousands of documents with infinite information in many boxes. Unfortunately, everything is messed up and it will take years sort everything again. I hope I will find time for it sometime. Actually I want to connect the archive with my own and make it long-term public anyway.