That's it...plane and simple.
I found a letter of Eraldo Fissore complaing the fact that ASA was not the father of that vehicle.
I'll report the text and let google do the translation.
"(...)Tutto il mondo copia e anche l'ASA l'ha fatto mettendo il proprio nome e cognome sui nostri progetti e facendolisi realizzare altrove (di certo a ben miglior prezzo). Però non tutto il mondo, copiando, riceve anche, come ha ricevuto l' ASA, i disegni e una minuziosa descrizione tecnica della costruzione, quindi il 'piatto fatto e pronto a servire'. Ci lamentiamo che in Italia purtroppo per avere giustizia su un fatto come questo, e non soltanto come questo, occorrono anni e anni e...la vita passa, i W scendono, gli abbasso salgono, le delusioni incidono e...così via.(...) così si saprà che l'ASA non è un costruttore ma un ufficio di compra-vendita e anche... di ottima 'man-bassa' come in questo caso"
Eraldo Fissore
Everyone in the world copies,and ASA did it too by putting his name and surname on our projects and by realizing them elsewhere (certainly at a much better price). But not everyone around the world, copying, also receives, as ASA did, drawings and a detailed technical description of the building, the 'plate made and ready to serve', then. We complain that in Italy unfortunately to have justice on a matter like this, and not just like this, it takes years and years and ... life goes, the 'up with' descend, the 'down with' raise, disappointments had theyr impact ... etc. (...) you will now know that ASA is not a manufacturer but a Marketing Office and even ... of excellent 'low-level ' as in this case'