I've found an article with the unaltered picture in Hungarian. Supposedly called Intermotor. But the google translator doesn't give me a name. This is the copy-paste in Hungarian hoping someone could translate it correctly. If it's not good enough, please, open to all.
De miről is szól ez az egész? "Mi itt nem ellenségek vagyunk, hanem csak ellenfelek, ha néhány itteni ötletből valóság lesz, azzal mindenki nyer" - mondja a nem mellesleg kulcsszerepet betöltő Willisits Vilmos. Az ő nevét nem nagyon írjuk le többször, a nyugdíjas cégtulajdonos, az egyik induló Intermotor főnöke ugyanis kifejezetten utálja a reklámot, pedig sokan irigyelhetnék azt a hírnevet, amit világszerte kivívott magának. És úgy egyébként ő az, aki idén a BME-seknek és a hazai pályán induló széchenyiseknek is szállította a motort.
A profik versenyét utóbbiak kezdik, de előtte még az első magyar motoros Dakar-induló, Szilvási Péter megy egy demókört, "természetesen" a két nemzetközi versenyt nyert, forgalomban is használható villany-Trabant is Willisits munkája. Aztán jön a Széchenyi; a Hupercarnak valami olyasmi a lényege, hogy az elektromos hajtást emberi energiával párosítja, a meghajtást amúgy hátsó kerékagymotorok biztosítják. Na ez az, amit Willisitsék találtak ki, s ugyanezen elven alapulva alakult ki nagy verseny a "gyári" Intermotor és az első kísérletnél - túltöltés miatt - lazán lerohadó BME-s csapat között.
Szigorúan a másodperceket nézve utóbbi nyer, a célegyenesben 52 km/h-s sebességet elérve, de Willisits erre csak a vállát vonogatja. "A mi autónkban már most megvan minden, amit egy elektromos autónak tudnia kell - tíz év múlva. Itt az innováció a lényeg, nem a tempó, gyorsan menni a hülye is tud. Ha azt mondanák, hogy kétszázzal kell menni, akkor pontosan annyival mennénk" - mondja, és nem a levegőbe beszél. Csapatával két Világkupa-futamot is nyert az elektromos gokartok között, röpke két év alatt beérte és messze lepipálta az egész mezőnyt.
Hogy mit tud az Intermotor világújdonságnak számító rendszere? Ezt nyilván fizikusként lehetne igazán megérteni, a kiindulópont a már említett kerékagymotor, amit egyfelől az energiát gyorsan leadó ultrakapacitás (magyarul kondenzátor) táplál, de természetesen az autó cipel magával akkumulátorokat is. A napenergiát szolárcella hasznosítja, de az igazán nagy dobás az elektromos lengéscsillapító, az autó ugyanis nem csak a fékezésnél termelődő energiát táplálja vissza a rendszerbe, hanem az útegyenetlenségek által termeltet is. A Kisbér-Győr útvonal például 4 kilowatt energiát állít elő, kár is lenne mindezt elpocsékolni. A kerékagymotorokat az Intermotor 7 kilowattra tekerte le, a maximális teljesítmény ugyanis 30-40 között van. És a technika bizony már annyira előrehaladott, hogy a fentebb említett kétszázas végsebesség csak egy dolog, a jelenleg 90 százalékos hatásfokkal dolgozó Wirecarnak becézett alkotás száz kilométert is elmegy egy feltöltéssel.
Na de a sztárok mellett indultak még mások is, például Károlyi Róbert, aki tavaly krumplimeghajtású autójával került középpontba. Métert egyet sem tett meg, mégis majdhogynem róla beszéltek a legtöbbet, naná, hogy idén sem adta alább. Csinált egy elektromos hajtású, ezt-azt napelemmel működtető, fékezési energiát visszatápláló kockaautót, amit igen rusnya, bugyikék szőrrel borított be. "A látványra mentünk rá" - vallja be később ő maga is. A kormányműre sok ideje nem maradt, a hagyományos bovden kb. 25 méter után el is szakad, a kamerák mégis rendre az ő autójánál cövekelnek le. Mert hát mi kell az embernek: kaja, pia, nő, ő meg beállít két dekoratív, csöcsös csajt a kocsi mögé és máris övé a világ. Hogy nem sikerült időben összerakni? "Kit érdekel, a kamerák itt vannak, a matrica így is látszik" - jegyzi meg csapattársainak. Versenyen kívül aztán csak megtesz két kört, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a második próbálkozás sem jön össze: akkor a rajtvonal felé haladva szakad el az előtte pálinkával locsolgatott bovden. "Emelnünk kellett volna, hülyék, akkor is elszakad, de legalább megyünk két métert!"