Solved: Wendax 332 - Citroen Traction Avant Torpédo by Ammon and Lienhard

Started by Wendax, September 02, 2011, 02:22:15 AM

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Wendax

The picture quality ain't that good. Sorry for that.

For one point, please respond and identify this car and the year it was built.

Wendax


SACO

It is a Citroen Traction Avant

Wendax

Yes, but who built it and when?

SACO

Traction Citroen "Torpedo" 1945 by Ammon and Lienhard's brother

Wendax

I think it were the Ammon brothers and a Mr Lienhard who built it from 1945 to 1947, but that's close enough for me. Another point to you.

Paul Jaray

Still out there...

For who can read it:

"Citroën, TA Liam Torpedo, 1948

Bereits vor dem Zweiten Weltkrieg soll ein Vorarbeiter der Carrosserie Langenthal mit dem Aufbau auf ein 1937er-Chassis der Traction Avant 11BL – L steht für légère – begonnen haben. Während der Kriegsjahre soll er sein Vorhaben aufgegeben haben und das Chassis samt Teilen landete auf einem Autofriedhof bei Solothurn. Dort fanden die Brüderpaare Rudolf und Werner Ammon und Alexander und Walter Lienhard den Rohstoff für ihren Traum. Sie brachten das Fahrzeug nach Herzogenbuchsee und bauten in den Jahren 1947 und 1948 ihren Liam Torpedo – Liam setzt sich aus den beiden Nachnamen zusammen. Ihr Produkt ist zum veritablen Roadster für hartgesottene und wetterfeste Fahrer geworden. Nach der Restaurierung im Jahr 1979 durch Rudolf Ammon jun. gelangte der Liam Torpedo ins ehemalige Musée de l'Automobile Muriaux bei Saignelégier, wo er während mehrerer Jahre zu sehen war. Der heutige Besitzer hat mit dem Liam weite Reisen unternommen, die diversen Aufschriften auf der Karosserie erzählen davon."

and for who can read Googlish:

"Citroën, TA Liam torpedo, 1948

Before the second world war a foreman of Carrosserie Langenthal should have already begun avant - L stands for casual - 11BL building on a mainstream chassis of the traction. During the war years he should have abandoned his plan and the chassis and parts landed on a junkyard near Solothurn. There, the brother pairs found the raw materials for their dream Rudolf Werner Ammon and Alexander and Walter Lienhard. Took the vehicle to Herzogenbuchsee and built torpedo their Liam in the years 1947 and 1948 – Liam is composed of the two surnames. Their product has become the veritable Roadster for die-hard and weatherproof driver. After the restoration in 1979 by Rudolf Ammon Jr. was the Liam torpedo in the former Musée de l'Industrie automobile Muriaux at Saignelégier, where he was to see during several years. The present owner has undertaken with the Liam-wide travel, tell the various markings on the body.



Paul Jaray

Since my HD died, I'm reorganizing my pics...I'm still at letter 'A'  (Aerosable, Andrews, Ammon & Lienhard...) ;D.

grobmotorix

I saw that car this summer at Basel´s Pantheon.
The wheels of the puzzle pic car looked better in my eyes...